Hoe gaat het intussen met 't Bijlmer Spinoza Festival?

Het werd tijd dat ik weer eens omkeek naar de website van het Bijlmer Spinoza Festival. Men is er druk in de weer.

Sinds 12 mei is er eindelijk ook een soort agenda [DAILY PROGRAM] die eerder ontbrak [there is no program because 'The Bijlmer Spinoza-Festival' is an artwork - and not a cultural event]. Maar toch.

Dapper van Marcus Steinway om elke dag een lezing te geven. Hij heeft er een hele reeks voorbereid (zie hier]. Dapper vooral, omdat hij er niet veel publiek mee trekt. [foto's van Vittoria Martini]

   Marcus_Steinweg_12  

    Opening_2_10

    Marcus_Steinweg_10 

Vorige week zaterdag was ik in Amsterdam, maar toen ik me realiseerde dat koninging Beatrix Open Source zou openen en ook misschien een bezoekje zou brengen aan het 'Spinoza paviljoen' voelde ik er weinig voor om me in de drukte te mengen. Het schijnt er overigens nog redelijk ontspannen aan toe gegaan te zijn. Uit deze foto blijkt dat ze er inderdaad was. Links van het midden Thomas Hirschhorn.

 
Beatrix, gek op kunst, heeft gisteren, woensdag 13 mei ook officieel de 25e Art Amsterdam geopend, het evenement voor hedendaagse kunst dat zijn 25-jarig jubileum viert. [zie hier]

Uit de nieuwe reeks foto's van de Italiaanse kunsthistorica Anna Kowalska ('ambassadeur van het Festival' zie hier op dit weblog) enige thumbnails.

Opening_2_03  Opening_2_07  Opening_2_10  Opening_2_15 

Ook werden foto's van de Spinoza Exhibition geplaatst

Spinoza_Exhibition_02  Spinoza_Exhibition_09 

Spinoza_Exhibition_11  Spinoza_Exhibition_14  Spinoza_Exhibition_15

Spinoza_Exhibition_22  Spinoza_Exhibition_25  Spinoza_Exhibition_29

De huisstijl van Hirschhorn bestaat vooral uit veel donkerbruine tape, waar hij handig mee overweg kan. Zo te zien is het hem ook gelukt enige originele stukken voor z'n uitstalling te krijgen: van de Ver. Het Spinozahuis en de Bibliotheca Philosophica Hermetica.

Aanvulling zondag 17 mei 2009

Op de website van de Volkskrant vanavond een impressie van het kunstproject dat precies de enigszins trieste sfeer beschrijft die ik er tot heden bij proefde: "Thomas Hirschhorn bouwde een kleurrijk Spinoza-paviljoen. Maar waar is het publiek?"